PRATİK DAVLUMBAZ FİLTRESİ TEMİZLİĞİ

          Yazdığım yayınların görüntülenme istatistiklerini incelerken fark ettim ki en çok görüntülenmeyi pratik temizlik uygulamaları ile ilgili yazdığım yazılar almış. Bende bu sebeple aklıma geldikçe bu konudaki tecrübelerimi sizinle paylaşmak istedim. Daha öncede belirttiğim gibi haftanın  altı günü çalışan biri olarak öyle saatlerce temizlik yapmaya ayıracak ne vaktim ne de enerjim var maalesef.

davlumbaz nasıl temizlenir




           Bugün de sizlerle belkide hepimizin temizlemekte en çok zorlandığı ekipman olan davlumbaz filtrelerini nasıl pratik bir şekilde temizleriz ondan bahsedeceğim. Tek ihtiyacınız olan filtrelerin sığacağı büyüklükte bir tencere. Tencerenin içine su koyarak kaynatın. Kaynayan suyun içine filtreleri de koyduktan sonra 1 su bardağı karbonat ekleyip o şekilde kaynamaya bırakın. Yaklaşık 10-15 dk kaynadıktan sonra filtreleri çıkarıp bulaşık deterjanı yardımıyla suyun altında yıkayın. O  inatçı kirlerin nasıl bu kadar kolay çıktığına inanamayacaksınız. Kullanmadığınız eski bir diş fırçası yardımıyla daha detaylı bir temizlik yapabilirsiniz. Aşağıda bir siteden edindiğim uygulama öncesi ve sonrası resimleri ekliyorum. 




15 yorum

  1. Güzel bilgi için teşekkürler... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Harikaymış. Kısa sürede mükemmel sonuç.Daha ne olsun. Pratik bilgiler için teşekkürler.:)

    YanıtlaSil
  3. Vayy harikkaaa :) bi ay önce temizledim bende. Eline saglk :)

    YanıtlaSil
  4. Ayy benim davlumbaz filitremde videdaki kadar yağ başlamıştır. :( bende bir denesem iyi olacak. Paylaşım için teşekkürler. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi çok pratik ve zahmetsiz bir yöntem :)

      Sil
  5. Çok yararlı bilgi olmuş canım. Kalemine sağlık.:)

    YanıtlaSil
  6. karbonatı bu anlamda evden hiç eksik etmememiz gerek aslında,paylaşım için teşekkürler....

    YanıtlaSil
  7. davlumbaz filtresi iki parça ise harika bir çözüm. Tek parçaysa büyük tencere bulmak sorun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek parçaysa fırın tepsisinde yapabilirsiniz aynı işlemi :)

      Sil
  8. Ben bunun ne olduğunu bile bilmiyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bekar mısın :D bende bekarken böyleydim evlenince öğrenirsin şimdi hayatını yaşa boşver temizliği annen yapsın :)

      Sil