STENCİL ŞABLONLA DUVAR DEKORASYONU


duvar desenleri



                 Aslında bu yazımı diğer bloğum da yayınlamıştım hatırlayanlar bilir. Ama atıl durumdaki bloğum da durmasını istemediğimden oradan kaldırıp bu bloğumda yayınlamak istedim.Duvar dekorasyonu denilince akıllara ilk olarak duvar kağıtları gelir. Gerçekten de kaplandığı duvarı şahane bir görünüme kavuştururlar. Fakat uygulamasının zor oluşu, uzun yıllar kullanma zorunluluğu,sökülürken ki uğraşlar ve maliyetli olması sebebiyle duvar dekorasyonunda farklı arayışlar içine girmek zorunda kaldım. Pinterestte araştırırken bantla duvar dekorasyonu, şablonla duvar dekorasyonu gibi çeşitli şekillerle duvara desen verilebileceğini keşfettim.
Yapmam gereken şeye karar vermiştim duvarıma istediğim şablonla desen verecektim ama nasıl ? Araştırmalarım sonucunda stencil şablonları satan bir siteden istediğim özellikte şablonları buldum. 
          Şimdi geçelim uygulama aşamalarına;
  • İlk olarak şablonla desen yapacağımız yerleri belirleyip ölçüsünü alıp şablonu yerleştireceğimiz yerleri işaretliyoruz
  • Daha sonra ise şablonumuzu maskeleme bandı ile tüm köşelerinden boyamayı yapacağımız alana yapıştırıyoruz.
damask desen


  • Ben akrilik boya kullandım ama duvar boyasıyla desenler daha düzgün olabilirdi. Size akrilik boyayla boyamanın püf noktalarını aktaracağım 
  • İlk olarak bir kaba akrilik boyayı döküyoruz . rulo fırçayla boyuyoruz ama sünger dokusunda olan rulo fırçalarla değil normal havlu yapısında olan rulo fırçalarla. 
  • Rulo fırçayı kabın içindeki boyaya batırdıktan sonra boyanın fazlasını bir kartona sürüp daha sonra şablona sürüyoruz. Çünkü boya akrilik boya olduğu için fazlası duvarda desenlerden aşağı sızma yapıyor. En önemli noktası bu .Sürdükten sonra kurumasını bekliyoruz sonra tekrar sürüyoruz ben bu şekilde bir desen için 4 defa boyama yaptım. Ama dediğim gibi akrilik boya değil de normal duvar boyası olsaydı bu şekilde uğraşmak zorunda kalmayabilirdim. Son hali de bu. Şimdilik duvarımın bu kadarını boyadım en kısa sürede tüm duvarımı kaplayacağım.



10 yorum

  1. Bu da iyiymiş. Elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Ya çok güzel görünüyor! <3 Hem deseni hem de yatak başında olmasını çok beğendim, ellerinize sağlık. Ayrıca çok da uğraşmışsınız akrilik boyayla. Fakat karşılığını almışsınız bence. Şahane olmuş. :)

    YanıtlaSil
  3. Şahane görünüyor. Tıpkı duvar kağıdı gibi. :)

    YanıtlaSil
  4. bu sene bunlar cok moda oldular :) cok guzel olmuş ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Çok beğendim. Bu haliyle çok güzel. Bende hobi mağazasından stencil kartlarından aldım. Ufak boyutlu olanlarından. Böyle güzel sonuçlar görünce bir cesaret geldi. Yapabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya mutlaka deneyin pinterestte daha önce yapılmış uygulamaları inceleyebilirsiniz. Merakla bekliyoruz:)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe