YOROS KALESİ - BEYKOZ

      Her İstanbullu gibi biz de hafta sonunu şehir merkezinin trafiğinden,stresinden, kalabalığından uzak bir yerde geçirmek istedik.Bu sebeple rotamızı Beykoz Yoros
kalesine çevirdik. Belirtmeden geçmek istemiyorum buraya sadece gezmek amacıyla gidersiniz büyük bir hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Kalenin yakınlarındaki herhangi bir kafe de  kahvaltınızı yaptıktan sonra bir saatinizi ayırarak dağ havası eşliğinde kaleyi ve çevreyi gezebilirsiniz. 





 

     Kısaca yoros kalesinden bahsedecek olursak Boğaz'ın Karadeniz girişinin doğu tarafını İmros kalesiyle birlikte kontrol etmek amacıyla kurulmuştur.Daha detaylı bilgi için burayı ziyaret edebilirsiniz.






 Biz gittiğimizde Kalenin içi restorasyondaydı fakat kısa bir süre de olsa ziyaret etmemize olanak sağladılar. Bunlarda kalenin içinden görüntüler. 











Sonuç olarak deniz manzarasına karşı bol bol şahane fotoğraflar çekebilirsiniz :) 




18 yorum

  1. O kadar sene İstanbul'da yaşadım hiç duymadım Yoros Kalesi'ni. Sayenizde öğrendim.

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yakın zamanda öğrendim.Öğrenir öğrenmez bir ziyaret ettim

      Sil
  2. Çook güzel bir yerr valla denize karşı efsanevi resimler çıkarrr😍😊

    YanıtlaSil
  3. Hiç duymamıştım burayı. Kafa dinlemek için uygun görünüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin ve sessiz İstanbulluların henüz keşfetmediği bir yer :)

      Sil
  4. Güzel bir yer.İstanbul'a gelince uğrarız artık.:)

    YanıtlaSil
  5. seviyorum böyle yerleri İstanbul'a gittiğimizde gideceğim kısmet olursa....

    YanıtlaSil
  6. oooo boğaz manzarası müthişmiş.

    YanıtlaSil
  7. Burada uzun pozlama tarzında çalışmak istiyorum. İnşallah nasip olur. Ceneviz'lilere ait kalelerden biri. Sevgilerimle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım merakla bekliyoruz fotoğraflarınızı . sevgiler :)

      Sil
  8. Doğu Roma döneminden kalma tarih kokan bir yer.. Fotoğraflarla süslü bir yazı olmuş. Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gidilip görülmesi gereken bir yerdi . Teşekkürler :)

      Sil
  9. Yoros kalesine bende çok gitmek istiyorum :) Aslında şöyle biz anadolu hisarına arkadaşlarımızla giderken bir keresinde oraya çıktık ama inanılmaz kalabalıktı ve geri dönmek zorunda kaldık detaylıca gidip gezmek oradaki kafelerde oturmak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. erken gitmekte fayda var yoksa dediğin gibi çok kalabalık oluyor :)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe