ÇOCUKLAR İÇİN OLMAYAN ÇİZGİ FİLMLER

        Geçen gün Annesi'nin prensesi bloğundaki 'çizgi filmler gerçekten masum mu ' yazısını okurken  dikkatimi çekti bu konu. Ve şöyle geçmişe dönüp bir düşündüm beni gerçekten etkileyen bir çizgi film oldu mu diye. Birçok çizgi filmi izlemiş olmama rağmen beni en çok afallatan lady georgie adlı çizgi film olmuştu. Şeker kız candy ile karıştıranlar olabilir ama ikisi ayrı çizgi filmler. 



          Lady georgie yı izlediğim dönemde aklımda kalan o sahneden bahsetmek istiyorum.Lady georgie nehre düşüyor ve kardeşi sandığı Arthur onu kurtarıyor. Lady georgie nın ateşi çıkıyor ve arthur onu ısıtmak için soyunup yanına yatıyor. Hayır kimse de sormuyor niye ısıtmak için şömine yakılmıyorda soyunulup yanına yatılıyor :) Görselleri aşağı ekliyorum. Bu sahneyi 10-11 yaşındaki çocuklar izledi ya





24 yorum

  1. Aslında bu bizim televizyon kanalının animasyon ile anime arasındaki farkı bilmeyip gördüğü her çizgi filmi çocuklar için sanmasından kaynaklanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle birşeyin yayınlanmasına nasıl izin verdiler anlamış değilim .

      Sil
  2. hatırlamıyorum ama ilginç gerçekten..

    YanıtlaSil
  3. İyiki izlememisim ya cocuklarimiza bunlari asiliyolar iste :( ama handan ablanin dedigi dogru.Bizim kanallarimizin hatasi.Sanki müslüman ülke değiliz şunlara bak :( yazimi onaylayan bu güzel paylasimin icin cok tesekkür ederim 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TRT de yayınlandı bu hatta bu bölümden sonra okuldaki herkes bu sahneyi konuşuyordu sonrasında yayımlanmamaya başladı :) Sonu oldu bu sahne ama olması da gerekiyordu

      Sil
  4. Eğer yayınlandı ise çok kötü. Çocukların pskolojik travma yaşaması bile muhtemel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yayınlanmıştı ne yazıkki çünkü ben bu sahneleri hatırlıyorum hala :)

      Sil
  5. Eğer yayınlandı ise çok kötü. Çocukların pskolojik travma yaşaması bile muhtemel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yayınlanmıştı ne yazıkki çünkü ben bu sahneleri hatırlıyorum hala :)

      Sil
  6. alla alla yaaa gözden kaçmış demek ki. yetişkin filmini yayınlamışlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen bu tarz bir iki bölümü vardı sonra yayından kalktı zaten

      Sil
  7. Yeni kişisel bir blog açtım. Yaşadıklarımı sizlerle de paylaşmak isterim. Takibe alıp, destek verirseniz çok memnun edersiniz beni.. Başarılar dilerim :)
    blogum: https://benirva.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. Böyle bir olayın aynısını haberlerde görmüştüm lakin; hikaye kitabı olarak. Piyasada çok olduğu belirtiliyor.Çoğunun da orjinal olmadığı belirtiliyor. Bu tarz konularda yayın evi ve yayın şirketi(film, video) çok önemli.
    Hakikaten sinir bozucu bir durum; onlar çocuk daha be! Çizgi film adı üstünde! Rezillik işte! Bu tarz konulara websitesi yöneticilerinden çok ilgili T.C. Bakanlığının müdahale etmesi gerek kanımca!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu sahne yayınlandıktan sonra rtük tarafından çizgi film kaldırıldı. Çizgi filmi kaldırdılar fakat bu görüntüleri izleyen çocukların hafızalarından nasıl kaldıracaklar bilemiyorum

      Sil
  9. Maalesef çizgi filmler çok da masum değil. Şirinler, Sünger bob bile. Ailelerin çok dikkat etmesi gerekiyor. Aynı şekilde bazı çocuk kitaplarında da benzer durum söz konusu. O yüzden ben çocuklarıma kitap aldığımda mutlaka onlardan önce okumaya çalışıyorum. Ticari bir sektör var ve içeriğine maalesef çok da dikkat edilmiyor. Bu yüzden ebeveynlere de çok iş düşüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok ama çok haklısınız . Çok önemli bir konu

      Sil
  10. Masum çocukların dünyalarına pek de masum olmayan kareler yerleştiriliyor.Çizgi filmler,çocuk kitapları hiç de hoş olmayan şeyler barındırabiliyor maalesef.Çok dikkatli olmak,araştırmak gerekiyor temiz beyinlerin,temiz yüreklerin kirlenmemesi için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum . Aradan kaç sene geçmiş ben hala hatırlıyorum bu ve bunun gibi sahneleri

      Sil